Fórum - Téma


Ztráta tahu - Co by to tak mohlo...


Fórum Santa Fe II CM Ztráta tahu - Co by to tak mohlo...

Manuály  |  Inzerce  |  Model Hyundai Santa Fe II CM  |  Naše vozidla



2017-07-20 09:13:28

Dobrý den všem, chci se optat zda někdo netuší co by to tak mohlo být za závadu.

Odjížděl jsem na dovolenou, a na pumpě mi natankovali 3,5 litru benzínu místo nafty, OK bral jsem plnou nádrž nafty takže benzín se naředil více jak 50 litry nafty. 200 km jsem se modlil co bude a bylo, ale závada mi příjde spíše na automat. Auto za jízdy nechtělo přidávat do plynu, v podstatě jako by nereagovalo na plynový pedál, paradoxně v režimu tempomatu normálně řadilo. Problém nastal při předjíždění a prudkém sešlápnutí plynu, kdy se téměř nic nedělo a pak hodně opožděně tam vřadil automat trojku, ale zpátky zas řadil normálně. Definitivní konec nastal v mírném stoupání, kdy automat zařadil 1 stupeň, ale motor se začal dusit až chcípl (úplně stejně jako kdyby v manuálu místo jedničky zařadil 2 nebo 3 rychlostní stupeň a dusil motor).

Auto jsem dotlačil na parkoviště (naštěstí bylo hned dva metry vedle) a párkrát zkusil nastartovat a nic, vždy se vřadila jednička, ale motor se zadusil. Jel okolo nějaký auto mechanik s dcerou a říkal ať zkusím vřadit zpátečku a pak zase jedničku. Na zpátečku auto normálně couvalo, ale na jedničku se zase zadusilo. Zavolal jsem odtah a auto nechal odtáhnout domů. Jak přijela odtahovka, zhruba za necelé dvě hodiny, tak jsem normálně nastartoval a na plošinu jsem úplně normálně najel sám ???, mechanik v servisu mi pak volal, že dva dny auto zajíždí a jezdí normálně. Zkoušel jsem jej, jezdí, ale občas zlobí při prudkém sešlápnutí plynu (předjíždění) kickdown. Tak nevím jestli závadu hledat, v poloze plynového pedálu, palivové soustavě, nebo jestli se už sype automat. Jinak jsem s autem naprosto spokojený. Umíte někdo poradit ? díky

2017-07-20 20:33:31

Palivovou soustavou pokud myslíš té že jsi omylem natankoval nějaký tri litry benzínu to dle mého nebude když jsem mýval ropáka dával jsem v zimě taky benzín do nafty a jezdilo to pořád.Dříve nebyli aditiva.

2017-07-21 10:07:16

Podobný problém jsem měl při prvním natankování benzínu k naftě v zimním období. Byl to sice Chrysler GrandVoyager, ale příznaky stejné. Při prudší akceleraci se dusil ale jinak jel úplně normálně. Pomohla výměna "Palivových filtrů", benzín totiž uvolnil usazeniny v nádrži a ty přicpaly malé otvůrky filtru. Pro běžnou jízdu to stačilo , ale při akceleraci se objevila palivová nedostatečnost.

2017-07-21 19:24:12

charlieweb: Ano to je možné tak že vyměnit naftový nebo naftové filtry a pak by to mělo jezdit.Jak dlouho je tam naftový filtr?

2017-07-23 11:48:27

Ano, ano, podle servisáka co mi auto servisuje to, dle jejich hantýrky, zatím vypadá na podávací čerpadlo a osobně si myslím, že nějaká nečistota bude ve hře taky, takže možná pro jistotu vyměním i filtr. Jinak palivový filtr se měnil vloni . A letos chceme vyměnit a propláchnout tolik diskutovanou AT převodovku, respektive převodový olej. Ale, auto je zatím na dílně, takže budu více vědět až v průběhu příštího týdne.

2017-09-23 12:32:29

Takže další vývoj situace se má takto, auto je tři měsíce nepojízdné, nikdo za tu dobu neodhalil příčinu. Auto stále škube a chcípá, kolikrát nejde ani nastartovat. Výměna palivového čerpadla nepomohla a jediné na co jsme díky jeho výměně přišli je, že palivovým čerpadlem to není.

Tento týden mi volal mechanik, že se jim konečně podařilo diagnostikou zachytit hlášení problému. A to závada řídící jednotky a na mne jdou z toho mrákoty, protože dle servisu včetně autorizovaného, se musí vyměnit celá řídící jednotka.Přeprogramování nestačí a to mi zatím ani neřekli předpokládanou cenu. Závadu se jim nepodařilo podchytit tak dlouho, protože aby diagnostika byla schopná něco zachytit, musí aktuálně nastat závada a i když chcípne motor, tak se nesmí vypnout klíčkem startování jinak se hned vše maže. Nechápu, proč v dnešní době velkých úložišť, nemají řídící jednotky mezipaměť na poslední událost. Stačilo by období od posledního nastartování po vypnutí motoru.

Nic méně se, ale obracím na zdejší komunitu jestli někdo tomu rozumí, nebo má podobnou zkušenost, zejména mne děsí co mi řekli v servise Hyundai, že to je běžná závada řídícich jednotek tohoto modelu ! Nevím nakolik mne kdo v tomto lakuje, ale nějak mi nejde na rozum, proč tedy jezdí tolik spokojených uživatelů SANTA FEček.

uvítám jekékoliv poznatky, poznámky, komentáře neb na mne jde rozčarování, že je auto zralé tak akorát na náhradní díly a to ho mám v podstatě rok.


Odpovědět