Fórum - Téma


Vypínání spojky


Fórum Sonata V NF Vypínání spojky

Manuály  |  Inzerce  |  Model Hyundai Sonata V NF  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2005 Sonata V NF 2.4

4 diskuzí

Výkon motoru 119 kW (162 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 400 ccm (146 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, G4KC.

Koupě vozidla po poškození motoru. Oprava motoru celkem sranda, dražší byly spotřební díly jako těsnění motoru (3700) aj.



2017-06-03 17:14:01

Po výměně spojkové lamely a smontování převodovky s motorem nevypíná spojka. Pedál nemá podle mého názoru dostatečně dlouhý chod. Řešil někdo tento problém? Našel jsem v nějaké diskuzi, že na spojkovém hlavním válci je stavitelná tyčka pro nastavení vůle mezi pedálem a spojkovým válcem.

2017-06-18 12:53:30

Doplněno: dnes jsem byl v servisu, kde se konečně vrhli na spojku. Jak jsem tušil, při montáži se jim potočil samostav v přítlačném kotouči spojky. Systém SAC se postupně zavádí do všech aut, kde má samoregulací upravovat vypínání spojky v optimální vzdálenosti, kdy se lamela postupně opotřebovává. Při montáži se samostav nastaví na doraz 3 malých pružinek. Při opotřebované lamele jsou pružinky roztažené. K nastavení jsem použil přípravek na spojku. Musel jsem ale mírně předělat jeho tvar, protože má spojkový koš 9 šroubů a žádná protilehlá dvojice není v ose.

Namontuje se přípravek, zastrčí se přes přípravek do lamely centrovací trn (průměr 23), který po uvolnění nedovolí lamele aby se sesunula a stlačí se lamela. Dojde k uvolnění lamely a je možné šroubovákem otočit samostavem do max. stlačení přužinek. Za současného držení samostavu se uvolní centrální šroub přípravku a hlavní pružina spojkového koše trčí asi 10mm přes okraj. Když byly pružinky roztažené, hlavní pružina byla s okrajem koše. Tím byl omezený krok vypínacího spojkového ložiska. Zítra namontují zpět převodovku a snad bude vše OK.

Není, spojka má pořád chod pedálu ne od začátku kroku. Objednal jsem spojkový válec a uvidíme.


Odpovědět